„REGULAMIN UDZIELANIA DAROWIZN
ORAZ DZIAŁALNOŚCI SPONSORINGOWEJ
PRZEDSIĘBIORSTWA ENERGETYKI CIEPLNEJ „PEC"
W ŚWIDNIKU  SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ”

 

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej „PEC’ w Świdniku Sp. z o.o. zamierza  realizować działania o charakterze sponsoringowym oraz działania wspierające w formie darowizn, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, kreując swój wizerunek jako firmy zaangażowanej społecznie.

Do głównych celów powyższych działań realizowanych przez „PEC” Spółka z o.o. należy zaliczyć w szczególności:

  • budowę pozytywnego wizerunku Spółki,

  • pozyskanie uznania i sympatii lokalnej opinii społecznej,

  • zwiększenie rozpoznawalności, wzmocnienie więzi z klientami, budowanie zaufania do Spółki,

  • wspieranie projektów i inicjatyw, przyczyniających się do podnoszenia jakości życia lokalnej społeczności,

  • wspieranie działań, wydarzeń kulturalnych, sportowych, itp. realizowanych na terenie Gminy Świdnik.

 

§1.
Definicje

  1. „Sponsoring” – w rozumieniu niniejszego Regulaminu to świadczenie pieniężne lub rzeczowe przyznawane i przekazywane przez „PEC” Spółka z o.o. osobom prawnym, jednostkom nieposiadającym osobowości prawnej oraz instytucjom, mające na celu uzyskanie obopólnych korzyści przez Sponsora oraz Sponsorowanego poprzez kreowanie przez Sponsorowanego pozytywnego wizerunku Spółki jako Sponsora oraz zwiększanie grona osób i podmiotów znających Spółkę i jej przedmiot działalności.

  2. „Sponsor”, „Spółka” – oznacza „PEC” Spółka z o.o.

  3. „Sponsorowany” – podmiot, który zawarł ze Sponsorem umowę w celu realizacji działań o charakterze sponsoringu.

  4. „Umowa sponsoringowa” – oznacza umowę zawartą pomiędzy Sponsorem i Sponsorowanym, w oparciu o regulacje objęte niniejszym Regulaminem.

  5. „Budżet sponsoringu” – suma, którą rokrocznie „PEC” Spółka z o.o. przeznacza
    na działalność sponsoringową, ustaloną w Planie prowadzenia działalności sponsoringowej, przyjętym uchwałą Zarządu „PEC” Spółka z o.o.

  6. „Darowizna” – w rozumieniu niniejszego regulaminu to nieodpłatne świadczenie pieniężne lub rzeczowe, przyznawane i przekazywane przez Spółkę (Darczyńca) osobom prawnym, jednostkom nieposiadającym osobowości prawnej oraz instytucjom (Obdarowany) w celu wsparcia realizacji określonego celu o charakterze społecznym, przy jednoczesnym braku świadczenia wzajemnego na rzecz Spółki ze strony Obdarowanego.

 

§2.
Postanowienia wstępne dotyczące sponsoringu

Działania sponsoringowe mogą być realizowane w następujących obszarach:

  1. szeroko pojętego sportu, w tym działań realizowanych przez lokalne kluby sportowe, związki sportowe oraz wychowania fizycznego, sportu dzieci i młodzieży, sportu osób niepełnosprawnych,

  2. rozpowszechniania kultury,

  3. nauki oraz szkolnictwa publicznego,

  4. inicjatyw i akcji społecznych, związanych w szczególności z działalnością na rzecz społeczności lokalnej.

 

§3.
Warunki ogólne prowadzenia sponsoringu

  1. Decyzje o zaangażowaniu w działania sponsoringowe podejmowane są z zachowaniem zasady bezstronności, przejrzystości, w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa oraz zawartą między Sponsorem a Sponsorowanym odrębną umową.

  2. Działania sponsoringowe, prowadzone przez Spółkę, są dobrowolne, a oferowane wsparcie może mieć charakter finansowy, rzeczowy lub usługowy.

  3. Powyższe działania mogą być podjęte przez Spółkę po spełnieniu następujących warunków:

    1. przy wyborze przedsięwzięcia, Spółka każdorazowo będzie brała pod uwagę potencjał promocyjny podmiotu sponsorowanego, związany z kreowaniem pozytywnego wizerunku Spółki,

    2. Zarząd, dokonując wyboru podmiotów sponsorowanych, będzie kierował się interesem Spółki wybierając takie podmioty, których wsparcie przyniesie Spółce największe korzyści,

    3. Sponsorowany w zamian za realizację umówionych świadczeń promocyjnych lub reklamowych na rzecz Spółki otrzyma wsparcie finansowe lub rzeczowe z przeznaczeniem na pokrycie kosztów całości lub części organizowanego i realizowanego przez Sponsorowanego działania lub wydarzenia,

    4. decyzja Spółki w przedmiocie udzielenia lub odmowie udzielenia wsparcia ma charakter uznaniowy i zależna jest wyłącznie od Spółki, w związku z czym żaden podmiot nie jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu udzielenia/nieudzielenia wsparcia.

  4. Środki finansowe przeznaczone przez Spółkę na sponsoring określane
    są na każdy rok w zatwierdzanym przez Radę Nadzorczą Spółki Planie ekonomiczno-finansowym.

 

§4.
Procedura przyznawania środków

  1. Podmiot (Sponsorowany) starający się o przyznanie środków składa pisemny wniosek z wykorzystaniem przygotowanego przez Spółkę formularza.

  2. Formularz wniosku o udzielenie wsparcia sponsoringowego stanowi Załącznik nr 1
    do niniejszego Regulaminu i dostępny jest na stronie internetowej Spółki pod adresem: https://www.pec.swidnik.pl .

  3. Wniosek wymaga pisemnego uzasadnienia (dopuszcza się uzasadnienie w formie pisma będącego załącznikiem do wniosku).

  4. Wniosek należy przesłać pocztą na adres siedziby Spółki. Dopuszczalne jest złożenie wniosku osobiście w sekretariacie Spółki bądź w formie elektronicznej (podpisany skan wniosku, wysłany pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

  5. Złożenie wniosku jest równoznaczne z akceptacją warunków i postanowień niniejszego Regulaminu.

  6. Decyzję o sponsorowaniu i jego wielkość każdorazowo podejmuje Zarząd po wpłynięciu pisemnego, prawidłowo wypełnionego wniosku zainteresowanego. Decyzja jest podejmowana po uprzedniej formalnej i merytorycznej analizie wniosku.

  7. Złożone wnioski kierowane do Działu PA, który sprawdza ich kompletność, a w przypadku takiej konieczności podejmuje działania w celu ich uzupełnienia.

  8. Wnioski, których braków nie usunięto w wyznaczonym terminie lub którym nie można nadać biegu z innych powodów (np. zbyt późne złożenie wniosku w stosunku do planowanego terminu realizacji przedsięwzięcia) nie będą rozpatrywane.

  9. Beneficjent, któremu zostanie udzielone wsparcie sponsoringowe, zostanie poinformowany o pozytywnej decyzji drogą pisemną lub elektroniczną na adres poczty elektronicznej, podany we wniosku.

  10. Świadczenie sponsoringowe przyznane w wysokości powyżej jednego tysiąca złotych będzie udzielane wyłącznie na podstawie pisemnej umowy sponsoringowej, określającej szczegółowy zakres współdziałania między Sponsorem a Sponsorowanym w ramach danego przedsięwzięcia oraz wszystkie prawa i wzajemne obowiązki stron, w tym obowiązek Sponsorowanego w zakresie wykonania określonych świadczeń promocyjnych lub reklamowych na rzecz Sponsora. Umowa zawierać będzie również zapisy uprawniające Spółkę do rozwiązania umowy w przypadku niewykonywania lub nienależytego wykonywania zobowiązań umownych przez Sponsorowanego.

  11. Umowa pomiędzy Spółką a Sponsorowanym musi być uzgodniona i podpisana przed rozpoczęciem działań sponsorskich.

  12. W umowie Sponsor musi mieć zagwarantowaną możliwość natychmiastowego zaprzestania finansowania działań Sponsorowanego w przypadku zaistnienia uzasadnionego podejrzenia naruszenia prawa w zakresie objętym umową, naruszenia warunków samej umowy, jak również na wypadek istotnego pogorszenia kondycji finansowej Spółki, a także prawo żądania zwrotu wszelkich płatności związanych
    z wykonaniem umowy sponsoringowej w przypadku uzasadnionego podejrzenia naruszenia prawa lub warunków umowy przez podmiot sponsorowany.

 

§5.
Darowizny

  1. Informacje ogólne dotyczące zasad przyznawania darowizn:

    1. wnioskodawcami (Obdarowanymi) mogą być osoby prawne oraz jednostki nieposiadające osobowości prawnej,

    2. Obdarowany otrzymuje wsparcie finansowe lub rzeczowe z przeznaczeniem na pokrycie precyzyjnie określonego celu,

    3. wnioski o przyznanie darowizny kierowane do Spółki są weryfikowane pod względem formalnym, a następnie merytorycznym. Podczas oceny merytorycznej bierze się pod uwagę m.in. uzasadnienie realizacji celu, racjonalność finansowania oraz historię wsparcia udzielonego wcześniej danemu podmiotowi,

    4. wysokość wnioskowanej kwoty darowizny powinna być uzasadniona celem darowizny, rzetelnie opisanym we wniosku,

    5. w oparciu o powyższe kryteria Zarząd Spółki podejmuje decyzję o udzieleniu wsparcia w formie darowizny lub o odmowie udzielenia takiego wsparcia,

    6. decyzja Zarządu o przyznaniu darowizny oraz o jej wysokości ma charakter uznaniowy, przy czym Zarząd może zmienić podjętą decyzję przed przekazaniem darowizny,

    7. złożenie wniosku, nawet w sytuacji spełnienia wszystkich kryteriów, nie stanowi podstawy do dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych z udzieleniem darowizny,

    8. wszystkie koszty, podatki, i opłaty związane z przyznaniem i przekazaniem darowizny niezależnie od jej formy, obciążają Obdarowanego zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami praw, chyba że co innego zostanie ustalone przez Spółkę i Obdarowanego w odrębnie zawartej umowie,

    9. darowizny przyznawane są na podstawie uchwały Zarządu Spółki.

  2. Procedura przyznawania darowizn:

    1. podmiot starający się o przyznanie darowizny składa wniosek o przyznanie darowizny w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza, będącego Załącznikiem nr 2 do niniejszego Regulaminu,

    2. formularz wniosku o przyznanie darowizny dostępny jest na stronie internetowej Spółki pod adresem: https://www.pec.swidnik.pl

    3. wniosek wymaga pisemnego uzasadnienia (dopuszcza się uzasadnienie w formie pisma będącego załącznikiem do wniosku),

    4. wniosek należy przesłać pocztą na adres siedziby Spółki. Dopuszczalne jest złożenie wniosku osobiście w sekretariacie Spółki bądź w formie elektronicznej (podpisany skan wniosku, wysłany pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ),

    5. złożone wnioski kierowane do Działu PA, który sprawdza ich kompletność, a w przypadku takiej konieczności podejmuje działania w celu ich uzupełnienia,

    6. wnioski, których braków nie usunięto w wyznaczonym terminie lub którym nie można nadać biegu z innych powodów (np. z uwagi na zbyt późne złożenie w stosunku do planowanego terminu realizacji projektu), nie będą rozpatrywane,

    7. Obdarowany, któremu zostanie udzielone wsparcie w postaci darowizny, zostanie poinformowany o pozytywnej decyzji drogą pisemną lub e-mailową na adres poczty elektronicznej podany we wniosku,

    8. złożenie wniosku jest równoznaczne z akceptacją warunków i postanowień niniejszego Regulaminu.

 

Załączniki: